No 12. – 18. maijam mūsu skolas 10. klašu skolēni piedalījās Erasmus+ projektā "My school, my life" Spānijā, Katalonijā, Batea pilsētā. Projektā piedalījās arī Austrijas, Vācijas un Spānijas skolēnu grupas.
Kā pastāstīja pilsētas mērs: ”Batea ir maza pilsēta, bet ļoti īpaša un nozīmīga Katalonijas saimnieciskajā dzīvē”. Tā arī ir, visapkārt vīnogu lauki vai olīvu birzis. Protams, iepazīstoties ar reģiona saimniecisko darbību, projekta dalībniekiem tika parādītas vīna ražošanas un olīveļļas spiešanas tradīcijas, kuras tiek saglabātas no paaudzes paaudzē.
Projekta ietvaros dalībnieki apskatīja nozīmīgo un seno Vidusjūras ostu – Taragonu, tās iespaidīgais un monumentālais arheoloģiskais ansamblis ir iekļauts arī UNESCO mantojuma sarakstā.
Kā vienu no daudziem, interesantiem un saliedējošiem projekta pasākumiem jāpiemin sporta aktivitātes. Gan ~12km garais pārgājiens pa senu dzelzceļa maršruta posmu, kurš vijas starp kalnu grēdām un aizām, gan apgabala sporta diena, kurā piedalījās vairāk nekā 300 skolēnu. Sporta dienas dalībnieki tika sadalīti grupās vai komandās, kuras visas dienas garumā izspēlēja spāņu tradicionālās spēles.
Projekta galvenais uzdevums bija iepazīstināt projekta dalībniekus ar savas valsts kultūru, dabu, tradīcijām un izglītības iespējām, kā arī - sadarbojoties visu projekta dalībvalstu skolēniem, izplānot un izveidot Batea skolas atpūtas stūrīti. Kā atzina mūsu grupas dalībnieces Liene, Dina un Anete, tad šis uzdevums esot bijis ļoti interesants.
Projekta noslēgumā visi dalībnieki apmeklēja Katalonijas lielāko un vienu no skaistākajām pilsētām – Barselonu. Iespaidīgais Antonio Gaudi arhitektoniskais domu lidojums pilsētas arhitektūrā, Kolumbam un tā atklājumiem veltītais piemineklis, ostas plašums, pilsētas parki vai atvērtie un laipnie katalāņi, būs, iespējams, iemesls, lai atgrieztos šeit atkal.
Informāciju sagatavoja Inguna Gaile
Sestdiena un svētdiena (06.04. – 07.04.)
Pirmās dienas Rumānijā pavadījām ar viesģimenēm. Iepazinām pilsētiņas skaistākās vietas un devāmies pastaigās pa kalniem. Apmeklējām Drakulas Hoteli un citus populārākos apskates objektus. Uzzinājām par Rumānijas kultūru un tradicionālajiem ēdieniem.
Pirmdiena (08.04.)
No rīta devāmies uz Nasaudas ģimnāziju un pirmo reizi satikāmies ar projekta dalībniekiem no Spānijas un Itālijas. Rumānijas skolotāji mūs iepazīstināja ar skolas izkārtojumu un klasēm. Mums pasniedza īpašus Erasmus+ kreklus. Tos nēsājot jutāmies kā viena ģimene. Arī pusdienojot apspriedām mums svarīgās tēmas ar jaunajiem draugiem. Kopīgi devāmies uz tradicionālo tērpu muzeju kā arī klosteri. Vakaru pavadījām ar viesģimenēm, apgūstot jaunas galda spēles un stāstot par Latvijas tradīcijām.
Otrdiena (09.04.)
Rīts sākās ar skolēnu koncertu. Tajā piedalījās skolas koris un dažādi vokāli instrumentāli ansambļi, solisti, kā arī moderno deju kolektīvi. Pēc pusdienām piedalījāmies radošās darbnīcās un sporta spēles. Vakaru pavadījām viesģimenēs un izpētot pilsētu.
Trešdiena (10.04.)
No rīta devāmies uz skolu. Tur mūs sagaidīja pārējie projekta dalībnieki. Kopīgi piedalījāmies lekcijā “Cyberbullying”. Vēlāk izmēģinājām prasmes radošajās darbnīcās, spēlējām futbolu un volejbolu. Pēc pusdienām devāmies ekskursijā uz blakus pilsētiņu. Tur apskatījām baznīcas un skatu torni. Vakaru pavadījām staigājot pa pilsētu kopā ar pārējiem projekta dalībniekiem.
Ceturtdiena (11.04.)
No rīta atvadījāmies no viesģimenēm un devāmies uz pilsētu Cluj Napoka. Braucām ar itāļiem, spāņiem un dažiem rumāņiem. Sākumā apskatījām sāls raktuves, kurās bija iespēja doties laivu izbraucienā, vērot lielisko skatu un pat uzspēlēt galda tenisu vai mini golfu. Vēlāk devāmies uz iepirkšanās centru, kurā varējām pusdienot un iepirkties. Pēc tam sekoja projekta skumjākā daļa – atvadas. Vakarā devāmies uz viesnīcu, lai gatavotos nākamās dienas lidojumam uz Latviju.
Skolotājas Anita Alhimova, Natālija Volkova un 11. klases skolēni Anete Kalniņa, Edgars Krūmiņš, Arta Soboļeva, Mišela Vinogradova, Justīne Mūrniece, Patrīcija Logina, Konstance Rute Krieviņa un Marta Kļaviņa.
>>>>
No 31. marta līdz 6. aprīlim CVĢ skolnieces Madara Vildere (7.b), Evelīna Abramova (7.b), Līga Lapsiņa (8.a), Katrīna Ungura (8.a) un Evija Velvele (8.b) kopā ar skolotājām Elzu Strazdiņu un Vinetu Stīpnieci devās uz Horvātijas otru lielāko pilsētu Splitu Erasmus+ projekta „Innovation = Motivation” kārtējo sapulci.
Horvātijas, Spānijas, Vācijas, Anglijas, Itālijas un Latvijas pedagogi un skolēni caur kopīgām aktivitātēm, sapulcēm meklē inovatīvus risinājumus aktuālajai problēmai Eiropā – priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai.
Kā jau šajā projektā pieņemts skolēnus uzņēma viesģimenēs, kas sekmēja komunikācijas prasmes, papildināja pasaules pieredzi un sniedza ieskatu Horvātijas tautas tradīcijās un kultūrā.
Katras valsts skolēniem bija uzdevums sagatavot prezentāciju par kādu no iepriekš saplānotajiem uzdevumiem. Cēsu Valsts ģimnāzijas skolēniem bija divi uzdevumi –sagatavot prezentāciju par Horvātijas ģeogrāfiju, karogu, himnu un kā motivēt skolēnus mācīties.
Īpaši tuvu iepazinām vietējo skolu, bet mums bija arī iespēja apmeklēt Splitas universitātes Ķīmijas un tehnoloģiju fakultāti, kurā noklausījāmies prezentāciju par iespējām šajā universitātē mācīties, kā arī bija iespējams iepazīt kuģniecību (navigāciju), un pašiem skolēniem veidot organiskās ziepes, kas attīstīja prasmes un sniedza ieskatu nākotnes profesijās.
Horvātijas pedagogi bija noorganizējuši dažādas ekskursijas, kas ļāva iepazīt Horvātijas un Splitas pilsētas vēsturi un vēsturiskās vērtības. Apmeklējām:
· Etno ciematu Stella Croatia, kur mums sniedza ieskatu uzņēmējdarbībā – organiskā produkcijas tapšanā un pārdošanā, iepazinām Vidusjūras un ekoloģisko olīvkoku augšanas vietas.
· Sinja pilsētu, kur tika iepazīta UNESCO Nemateriālā mantojumu sarakstā iekļautās Sinjska alka sacensību būtība, apmeklējām tam veltīto muzeju un zirgu audzētavu.
· Ekskursijā pa Splitu iepazinām tās vēsturisko mantojumu – Diokletiāna pili, vecpilsētu un Rivas promenādi.
Skolēnu prasmes tika veicinātas arī caur e-vides programmu izpēti un gamification aplikāciju iepazīšanu, kā piem., Kahoot izmantošanu e- vidē.
Skolēnu savstarpējo attiecību nostiprināšana un multikulturālisma veicināšana caur citām aktivitātēm – orientēšanās vecpilsētā, T kreklu, krūžu aprakstīšana ar seno horvātu valodu.
Kopā būšana, draudzība, katra aktivitāte, līdzi paņemtie pašu darinātie priekšmeti un suvenīri būs kā atgādinājums par šo tikšanos, lai atkal rudenī satiktos Vācijā.
Informāciju sagatavoja Elza Strazdiņa un Vineta Stīpniece
>>>>
No 3. līdz 9. martam CVĢ 10. klases skolēni piedalījās projektā "My school my life" Austrijā (Freistadt).
Piecas darba dienas noritēja ļoti darbīgi. Vairākās radošajās darbnīcās skolēniem tika dota iespēja izmēģināt savas prasmes apdrukas veidošanā un batikošanā ar austriešu tradicionālajām zilajām krāsām, tika pītas klūdziņu sirdis, apgūti kaligrāfijas pamati, klausoties mūziku, veidoti gleznojumi, bet, pildot valodas uzdevumus, bija iespēja saklausīt, kā dzimtās valodas vārds skan vācu, angļu, spāņu skolēnu pateikts, kā arī iemācīties jaunus vārdus spāņu un kataloniešu valodā.
Interesanta un izzinoša bija ekskursija VOESTALPINE Lincā, uzņēmumā, kas dibināts 1938. gadā un joprojām darbojas kā lielākais metālapstrādes uzņēmums Eiropā un kuram izveidoti vairāki meitas uzņēmumi visā Eiropā. Redzēt procesu, kā tiek kausēti dažādi materiāli un kā rodas metālu sakausējumi, bija aizraujoši. Pārsteidzoši, ka uzņēmuma teritorija veidota kā pilsēta ar ielām, kurās jāievēro strikti ceļu satiksmes noteikumi. Šajā pilsētā ir gan skola un bērnudārzs, gan sava slimnīca. Patīkami, ka uz galvenās ēkas sienas ,,Laipni lūdzam!” redzams arī latviešu valodā.
Lincā atrodas lielākā katedrāle Austrijā, kas celta gotikas stilā, bet visvairāk Lincas iedzīvotāji lepojas ar to, ka Lincai Mocarts veltījis vienu no saviem skaņdarbiem. Esot Lincā, noteikti jāpagaršo Lizer tarte, kas joprojām tiek cepta pēc pirms 100 gadus senas receptes.
Česky Krumlov - pilsēta Čehijā ar brīnišķīgu pili virs Vltavas upes, iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā, pārsteidza ar stāstu par Hābsburgu dinastijas valdnieka nežēlīgo rīcību un iedzīvotāju māņticību par sievieti - vampīru, tomēr pilsēta atstāja patīkamu iespaidu ar renesanses un baroka stila mājām.
Gan dienas, gan vēla vakara ekskursijās izzināta Freištates vēsture, uzkāpjot aizsargmūra un pils torņos, kuru sienās iemūrētas lodes, lai nodrošinātu mūra stiprumu. Mazā pilsētiņa apbūra ar šaurajām ieliņām un interesanto vēsturi.
Galvenais tomēr bija projekta darbs. Izvērtējot visu valstu skolēnu iesūtītos logo projektam, mūsu skolas skolnieces logo ieguva 3. vietu. Turpmākajam darbam izveidotas komandas, kas veido firmas, lai strādātu pie katras valsts projekta. Tajās izvirzīti prezidenti, dizaineri, finanšu direktori un citas amatpersonas, kurām e-vidē būs jāturpina darbs un jāpabeidz līdz nākamajai tikšanās reizei maijā Spānijā.
Informāciju sagatavoja Ina Gaiķe
Cēsu Valsts ģimnāzijas mūzikas skolotāja Ilga Šķendere un vācu valodas skolotāja Ruta Amoliņa no 11. - 15. martam apmeklēja ES semināru "Sociālo prasmju apgūšana mācību nodarbībās". Seminārs notika Austrijā, Grācā. Tajā piedalījās 26 dalībnieki no Vācijas, Polijas, Latvijas un Igaunijas.
Skolotājas ieguva teorētiskās zināšanas par grupu veidošanās psiholoģiskajiem aspektiem, par inteliģences veidiem pēc H. Gārdnera klasifikācijas un konfliktu risināšanu bez vardarbības. Bez tam tika apgūtas dažādas spēles un metodes sadarbības, radošuma un pozitīvas mācību vides veicināšanai. Skolotājas sadarbojās ar minēto valstu pārstāvjiem, dalījās pieredzē, prezentēja Latvijas simtgades pasākumus, kā arī papildināja vācu valodas zināšanas.
Brīvajā laikā apskatīja Grācas vecpilsētu, pilskalnu ar pulksteņa torni, Egenbergas pili u.c. ievērojamas vietas Grācā. Seminārs tika apmeklēts Erasmus+ KA1 projekta ”Praktiskas metodes sadarbības prasmju attīstīšanai” ietvaros.
Informāciju sagatavoja Ruta Amoliņa
>>>>
8.b klases skolnieces Estere Anna Aploka, Katrīna Kalniņa, Jasmīna Pora, Elīze Ropša, Keita Karlīna Silgale, Betija Anna Skrastiņa un skolotājas Selga Goldmane, Vineta Bērziņa no 17. līdz 24. februārim kopā ar Spānijas un Vācijas skolēniem piedalījās Erasmus+ projekta „Dzimumu atšķirības: saprast vienam otru dažādos līmeņos” projekta sanāksmē Sicīlijas pilsētā Avolā (Itālijā).
CVĢ skolnieces bija sagatavojušas prezentācijas par mūsu skolu, pilsētu, Latvijas lauksaimniecību, populāriem latviešu ēdieniem un izcilu Latvijas sievieti – sportisti Jeļenu Ostapenko.
Interesanta bija tikšanās ar Avolas pilsētas mēru un mandeļu muzeja apmeklējums. Jasmīna piedalījās ķīmijas eksperimentā – ziepju vārīšanā no olīveļļas. Pārējās meitenes taisīja itāļu saldumus un cepa pīrāgus.
Brīvajā laikā bija iespēja redzēt seno grieķu amfiteātri u.c. Sicīlijā pazīstamus objektus.
Spilgti atmiņā paliks vulkāna Etna apmeklējums.
Informāciju sagatavoja skolotāja Vineta Bērziņa
No 3. - 9. februārim Cēsu Valsts ģimnāzijā (CVĢ) notika Erasmus+ projekta „Inovācija = Motivācija” ("Innovation = Motivation”) sanāksme, kurā piedalījās partneri no Spānijas, Horvātijas, Itālijas, Apvienotās Karalistes un Vācijas. Kopumā 22 skolēni un 10 skolotāji. Skolēni dzīvoja viesģimenēs, tādējādi iepazīstot latviešu ģimenes ikdienu un tradīcijas.
Viesi apmeklēja mācību stundas (matemātiku, ģeogrāfiju, latviešu valodu un informātiku), lai iepazītos ar mācību darbu CVĢ un gūtu priekšstatu par efektīvām mācību metodēm. Lai integrētu ārzemju skolēnus klasē, latviešu valodas skolotāja Vineta Bērziņa bija sagatavojusi mācību materiālus arī spāņu, horvātu un itāļu valodās.
Erasmus+ viesi piedalījās latviešu tradicionālajā vakarā, kurā uzstājās skolas ansamblis, jauktais koris „Tomēr” un deju kolektīvs „Kande”. Īpašie viesi bija skolēnu viesģimenes.
Mūsu parterskolas ir izzinājušas Latvijas kultūras bagātību un tās ieguldījumu Eiropas kultūras mantojumā. Savukārt mūsu skolēni ir analizējuši latviešu valodu, ar kuru iepazīstināja projekta partnerus, kā arī iemācīja latviešu valodā vienkāršus un noderīgus dialogus.
Visi projekta dalībnieki ir pētījuši priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskus savā valstī, pilsētā un skolā. Ar iegūtajiem datiem un pētījumiem tika iepazīstinātas visas partnerskolas. Šajā pētījumā CVĢ ir kā piemērs citām skolām, tāpēc tika izzināta CVĢ labā prakse skolēnu mācību motivācijas veicināšanā.
Viesi piedalījās arī praktiskās nodarbībās, kuras vadīja gan skolotāji, gan arī vecāko klašu skolēni. Erasmus + projekta dalībnieki piedalījās orientēšanās spēlē „Atklāj Cēsis”, cepa pīrāgus, iepazinās ar skolēnu mācību uzņēmumiem CVĢ un gatavoja draudzības rokassprādzes. Praktisko nodarbību rezultātā tika pilnveidotas skolēnu sadarbības prasmes, veicināta skolēnu interese, motivācija un sekmēta dzimumu līdztiesība.
Projekta partneri tikās ar Cēsu pilsētas mēru Jāni Rozenbergu, devās ekskursijā pa Cēsu Viduslaiku pili, iepazina Rīgas vecpilsētu, apmeklēja baseinu “Rifs” un baudīja ziemas priekus „Žagarkalnā”.
Pēdējā viesošanās dienā Erasmus+ viesi piedalījās „Valentīndienas ballē”, kuru organizēja CVĢ skolēnu dome.
Paldies skolotājām/iem: I. Šķenderei, I. Ivanovai, E. Strazdiņai, A. Kozakam, A. Slaidiņai, I. Siliņam, I. Gailei, V. Bērziņai, direktores vietniece ārpusklases darbā V. Stīpniecei, direktores vietniece izglītības jomā I. Šķesterei, lietvedei A. Greiškānei un direktorei G. Bērziņai.
Paldies skolēniem: Trīnei Žagarei (12.b1), R. Puriņam (12.b1), D. Kukorei (11.b1), A. Ratnikam un E. M. Stangainei.
Paldies Aleksandram Movzešam - Kornetam par fotoreportāžu.
Paldies vecākiem par atsaucību un atbalstu!
Ieva Lapsiņa
Erasmus+ projektu koordinatore Cēsu Valsts ģimnāzijā
No 1. novembra līdz 7. decembrim skolā notika projekta "My school, my life" (Mana skola, mana dzīve) logo konkurss. Konkursā tika iesniegti 22 darbi.
Konkursa uzvarētāji ir Anda Upane, Anna Vīndedze, Viktorija Aleksejeva un Rūdolfs Puķe.
Uzvarētājiem balvās dāvanu kartes no peldbaseina "Rifs" un picērijas "Studio pizza".
Paldies visiem par piedalīšanos!
>>>
No 25. līdz 30. novembrim CVĢ skolotāji Elza Strazdiņa un Ilmārs Siliņš piedalījās Erasmus + projekta "Piecelies, runā!" (Stand up, speak out!) darba plānošanā un skolotāju apmācībā Castro Urdiales, Spānijā.
Pirmā tikšanās diena ietvēra iepazīšanos ar projektā iesaistītajām skolām un to pārstāvjiem - Spānijas IES Dr José Zapatero, Rumānijas Școala Gimnazială Mihai Eminescu un no Itālijas Duca Abruzzi - Libero Grassi. Tika veikta arī projekta plānošana un debates par projektā iesaistīto skolēnu atlases kritēriju izveidi un saskaņošanu dalībvalstīs, kā arī par arvien pieaugošo Eiropas skolu problēmu – stundu neattaisnotu kavēšanu (absenteeism). Skolotājiem bija iespējams iepazīties ar IES Dr José Zapatero dažādu klašu stundu darbu, hospitējot to norisi. Pēc oficiālās tikšanās, projekta dalībniekiem bija iespējams apskatīt skaisto Spānijas ostas pilsētu Castro Urdiales, uzzināt par tās kultūru un vēsturi.
Otrajā un trešajā dienā notika intensīvas skolotāju apmācības un radošās darbnīcas par tēmām - Kooperatīvās mācīšanās stratēģijas (Cooperative Learning Strategies), projektos balstītā mācīšanās (Project-based learning, PBL) un geimifikācija (gamification), kurās skolotājiem bija iespējams iepazīties ar dažādiem mācīšanās modeļiem un tehnikām. Ar šiem modeļiem skolotāji iepazīstina savas skolu kolēģus, mēģinot tos īstenot un izmēģināt praksē. Pēc apmācībām dalībnieki devās apskatīt netālu esošās pilsētas Santander un Bilboa.
28. novembrī projektā iesaistīto dalībvalstu skolu pārstāvji viesojās Castro Urdiales pilsētas domē, kur tie tikās ar pilsētas mēru.
Noslēguma dienā CVĢ skolotāji Elza Strazdiņa un Ilmārs Siliņš iepazīstināja projekta dalībniekus ar eTwinning un Twinspace, kas kalpo kā galvenās platformas Erasmus+ projektu norisei.
Projekta laikā skolēniem plānots iepazīties ar dažādām mācīšanās metodēm un nozīmīgiem Eiropas jauniešu sasniegumiem, lai veicinātu izglītības nozīmības un individuālo īpašību apzināšanu. Skolēni izstrādās savus projektus internacionālā līmenī, tādējādi veicinot sociālās uzņēmējdarbības prasmes.
Nākamā tikšanās reize plānota 2019. gadā ar skolēnu grupām Rumānijā.
Elza Strazdiņa un Ilmārs Siliņš
No 25. novembra līdz 1. decembrim Cēsu Valsts ģimnāzijas grupa - 7.b klases skolēni Dārta Purmale, Ralfs Reinsons, Emija Vītola, Madara Vildere, skolotājas Karīna Rutmane un Inga Ivanova Erasmus+ projekta "Innovation = Motivation (aESL)" ietvaros devās pirmajā braucienā uz Anglijas pilsētu Kingslinu (King’s Lnn) .
Skolēniem šī bija jauna pieredze tik apjomīgā starptautiskā projektā, jo projektā darbojas 6 valstis – Latvija, Spānija, Itālija, Vācija, Horvātija un Anglija.
Springvudas vidusskola (Springhwood High School) mūs uzņēma ļoti sirsnīgi. Skolēniem bija iespēja dzīvot viesģimenēs, iepazīstot vietējo kultūru un tradīcijas.
Nedēļas laikā gan skolēniem, gan skolotājiem bija iespēja piedalīties dažādās aktivitātēs. Pirmajā dienā tika organizētas iepazīšanās aktivitātes. Katra projektā iesaistītā skola prezentēja savu valsti, pilsētu un skolu. Vakarā skolā tika organizēts neliels koncerts, kurā uzstājās ne tikai Springvudas skolas skolēni, bet bija iespēja parādīt sevi arī pārējo dalībvalstu skolēniem. Pasākuma laikā tika prezentēti katras valsts dažādie ēdieni, lai projektā iesaistītajiem skolēniem, skolotājiem un viesģimenēm dotu iespēju iepazīt katras valsts kultūru.
Otrajā dienā skolēni apmeklēja vēstures stundu, iepazīstot Kingslinas vēsturi, kā arī skolēni piedalījās mājturības stundā, kurā apguva apģērba dekorēšanas prasmes - auduma zieda darināšanu. Pēcpusdienā skolēni piedalījās Karalisko gaisa spēku (Royal Air Force) organizētajās saliedēšanas aktivitātēs, bet vakarā notika pieņemšana pie pilsētas mēra Nick Daubney. Kingslinas mērs bija ļoti atvērts un runātīgs, aicinot visus atnākušos ne tikai iepazīties ar rātsnamu, bet arī nekautrēties uzdot viņam interesējošus jautājumus.
Trešajā dienā skolēniem bija iespēja iepazīties ar Edinburgas hercoga starptautisko jauniešu pašaudzināšanas programmu (Duke of Edinburgh award) un izmēģināt spēkus, plānojot trīs dienu pārgājienu, kam sekoja Kingslinas vēsturiskā centra iepazīšana gida vadībā un Tradicionālā britu tējas pēcpusdiena, kuru bija sagatavojuši Springvudas skolas skolēni, ievērojot tējas dzeršanas etiķeti.
Ceturtā diena iesākās ar skolēnu debatēm, kurās viņiem bija jāprezentē savs viedoklis par tēmu: “Vai politiķiem būtu jāsaņem savas valsts vidējā darba alga?”. Pēcpusdienā skolēni apguva jaunas datorprasmes un piedalījās “dārgumu medībās” (treasure hunt) skolas teritorijā, kamēr skolotāji tikās ar skolas vadību.
Nākamajā dienā skolēni lika lietā savas apgūtās zināšanas un prasmes, apmācot skolotājus. Pēc apmācībām devāmies uz Norviku (Norwich), kur bija iespēja apskatīt 11. gs. celto Norvikas pili (Norwich castle) un gida pavadībā iepazīt dzīvi viduslaiku nocietinājumā.
Mobilitātes laikā, apgūstot datorprasmes, apģērba dekorēšanu, ļoti svarīgas bija katra skolēna svešvalodas zināšanas, datorprasmes, prasme klausīties, ieklausīties, vēlme darboties, uzzināt un iemācīties kaut ko jaunu.
Saliedēšanas treniņā, izaicinājuma plānošanā un debatēs skolēni mācījās sadarboties grupā, uzņemties iniciatīvu, izteikt savu viedokli, ieklausīties citu grupas dalībnieku teiktajā, argumentēt savu viedokli, iziet uz kompromisu, u.c. Veikt uzdevumus nebija viegli, jo grupas tika komplektētas tā, lai katrā komandā būtu dalībnieki no visām projekta dalībvalstīm. Grūtības sagādāja atšķirīgais angļu valodas zināšanu līmenis un kultūras iezīmes. Skolēni darbojās ar lielu atbildību, centību un enerģiju. Rezultātā – prieks par pārvarētajām grūtībām, gandarījums par teicami paveikto darbu un motivācija darboties tālāk!
Karīna Rutmane un Inga Ivanova
No 7.11.2018. - 14.11.2018., trīspadsmit 8.a klases skolēni un divas 8.b klases skolnieces divu skolotāju (Ingunas Gailes un Karīnas Rutmanes) pavadībā devās apmaiņas braucienā uz Cēsu Valsts ģimnāzijas sadraudzības skolu Ahimā, GamMa (Gymnasium am Markt) ģimnāziju.
Vienu nedēļu skolēni dzīvoja vācu ģimenēs, iepazīstot ne tikai vācu kultūru un tradīcijas, bet arī apmeklējot stundas un veidojot komunikāciju ar jauniegūtajām viesģimenēm. Katrīna Ungura (8.a) stāsta, ka ir bijusi ļoti pārsteigta uzzinot, ka vācu skolēniem viena mācību stunda ilgst 90 minūtes. Tīna Marija Zaļaiskalna (8.a) bija apmierināta ar to, ka ne tikai skolēns, pie kura viņa palika, bet arī pati viesģimene bija ļoti draudzīga un komunikabla. Arī Katrīna Kalniņa (8.b) par savu ģimeni izsakās ļoti pozitīvi: “Manas viesģimene bija ļoti laipna un draudzīga, un tas man lika justies ērti un labi.”
Šīs nedēļas laikā Cēsu Valsts ģimnāzijas grupa kopā ar GamMa ģimnāzijas pavadošajiem skolēniem un skolotājiem devās apmeklēt dažādas vietas. Piemēram, Klimata māju (Klimat Haus) Brēmenhāfenā, par kuru lielākā daļa latviešu skolēnu bija sajūsmā. Dāvis Karps (8.a) atzīst, ka tieši Klimata māja ir atstājusi uz viņu vislielāko iespaidu. “Tā bija sirreāla sajūta, soļot pa visām pasaules klimata joslām. Patiešām lieliska ģeogrāfijas stunda!” Dāvis arī papildina: “Nespēju nedomāt, kā visu to bija iespējams izveidot un uzturēt!” Arī Universum Brēmenē, kas ir iespaidīgs Zemes un kosmosa zinātnes centrs, neatstāja skolēnus vienaldzīgus. Katrīna Ungura (8.a): “Zinātnes muzejā Universum varēju palikt kaut visu dienu! Tur patiešām bija ļoti interesanti. Es pat piedzīvoju zemestrīci, kas bija notikusi 1999. gadā Izmitā (Turcijā)!” Programmas ietvaros, skolēni iepazinās arī ar Brēmenes pilsētu, spēlēja Schwarzlichte Minigolfu un apmeklēja Hamburgu un tajā esošo Miniatūro brīnumzemi.
Vienā no pēdējām dienām, Cēsu Valsts ģimnāzijas skolēni kopā ar GamMas ģimnāzijas skolēniem ņēma dalību pilsētas rallijā, kas bija organizēta kā orientēšanās spēle Ahimas pilsētā, un tās ietvaros latviešu skolēniem bija jāveic dažādi uzdevumi, Elizabete Blaua (8.b) atceras, ka bija jāprasa, cik maksā maize un pēc tam tā jānopērk, jāprasa, kur atrodas vilciena stacija, cik ir pulkstenis, jāpaprasa svešiniekiem, lai uzņem bildi ar latviešu un vācu skolēniem, utml.
Kā paši skolēni atzīst, liels pagodinājums viņiem bija pieņemšana pie pilsētas mēra Ahimas pilsētas domē. Sarunas laikā skolēniem bija iespēja ne tikai noklausīties mēra stāstījumu par Ahimu, bet arī parakstīties goda viesu grāmatā, uzdot viņam interesējošus jautājumus un pastāstīt par savu pieredzi, ciemojoties viņa pilsētā. Uz sarunu tika aicināta arī vietējās avīzes žurnāliste, tāpēc nākamajā dienā Ahimas avīzē bija raksts par Cēsu Valsts ģimnāzijas un GamMas ģimnāzijas skolēnu viesošanos pie mēra un viņu kopīgs foto.
Ar apmaiņas braucienu skolēni ir apmierināti. Matīss Toms Vārna (8.a) stāsta, ka bija priecīgs par savas klases kolektīva sadarbību un saliedēšanos brauciena laikā. Agnese Krauze (8.a) raksta: “Patika ka mūsu vācu ģimenes bija piedomājušas par kopīgām brīvā laika aktivitātēm kopā ar citām viesģimenēm, piemēram, par boulingu un “Jumphouse”.” Elīza Marija Rudzīte (8.a): “Beigās bija skumji atvadīties, tomēr noteikti uzturēšu kontaktus ar savu vācu meiteni!” Tīna Marija Zaļaiskalna (8.a): “Es ļoti gribētu, lai viņi (vācu ģimnāzijas skolēni) atbrauc vēlreiz uz Latviju! Un es noteikti piedalīšos vēl šādos projektos!”
Informāciju sagatavoja Karīna Rutmane
>>>